Posetili smo BMW Motorrad dane u Garmisch-Partenkirchenu

Posetili smo najveći BMW moto skup na planeti: biti deo zajednice koju čini četrdesetak hiljada posetilaca bilo je nesvakidašnje iskustvo Od našeg specijalnog izveštača, Mikica Tasić Garmisch Partenkirchen, Nemačka

auto magazin srbija bmw motorrad days 2017

Ljubitelji motocikala o tome sanjaju celoga života, i mnogi bi dali pola svog veka na točkovima ne bi li se našli na druženje motociklista u bojama BMW-a.

Dok drugi sanjare, nama se ukazala jedinstvena prilika da posetimo najveći BMW moto skup u Garmiš Partenkirhenu.

To mesto na jugu Nemačke svake godine postaje tačka okupljanja više desetina hiljada ljubitelja i vlasnika motocikala nemačkog proizvođača.

Ova manifestacija održava se već sedamnaesti put, nama je ovo prva prilika je da se upoznamo sa novim motorima, testiramo ih, ali i veoma dobro zabavimo. Naravno, i motociklisti imaju dušu…

Iz Beograda smo krenuli u svitanje, a već u devet ujutru smo sa minhenskog aerodroma krenuli put naše prve stanice.

U BMW-ovom salonu na obodu bavarske prestonice čekao nas je naš partner za ovu avanturu, nejkid model „R 1200R“.

auto magazin srbija bmw motorrad days 2017

Žurno se presvlačimo u moto opremu, stvari pakujemo u kofere na našem motoru i stupamo na auto-ban.

Naša destinacija je Garmiš Partenkirhen, mondensko zimovalište, čuveno po skakaonici koja je deo takmičenja „Četiri skakaonice“, nastalog 1936. godine.

Tada su dva sela, Garmiš i Partenkirhen, na inicijativu (lično) Adolfa Hitlera, spojena u jedno uoči održavanja Zimskih olimpijskih igara 1935. godine. Ostalo je istorija.

auto magazin srbija bmw motorrad days 2017

Sa prvim kilometrima upoznajemo se sa motorom. Privikavanje traje tek koji kilometar i konstatujemo da je ovo motor kojim se veoma lako upravlja.

Njegovih 125 KS i obrtni moment od 125 Nm pri 6.500 obrtaja u minutu znatno olakšavaju vožnju po nemačkom auto-putu.

Brzo se pokazalo da je redni tvin, hlađen kombinacijom vazduha i vode, sa dve bregaste osovine po glavi, daleko nadmašio prethodnu verziju.

auto magazin srbija bmw motorrad days 2017

Potrošnja nije niska kao deklarisanih 4,9 litara na sto pređenih kilometara, ali motor nemislosrdno forsiramo po putu.

Jak otpor vazduha je nešto što je očekivano za nejkid motocikl, ali na temperaturi od oko 30 stepeni čak i prija.

Konačno smo ugledali tablu našeg odredišta i posle samo par kilometara magistrale stižemo u Garmiš Partenkirhen.

auto magazin srbija bmw motorrad days 2017

Oko nas je nepregledna reka ljudi i motora, a beli šatori su formirali pravi mali grad.

Koliko god se trudili, nismo uspeli da vidimo nešto što nedostaje; šatori sa novim BMW motociklima, oldtajmerima, kastom motorima, staza za of-roud, za fristajl i kaskadersku vožnju, ogromni novinarski centar restorani, štandovi sa hranom i pićem… A, vozača iz čitavog sveta.

Posle veoma srdačnog dočeka u medija centru naši domaćini nas pozivaju da se okrepimo i pripremimo za konferenciju za štampu i svečano otvaranje.

Produkt menadžer BMW-a, Rajner Fimgs (Reiner Fings), upoznaje nas sa novim paletama boja i unapređenjima za neke modele, a onda je manifestacija i svečano otvorena.

auto magazin srbija bmw motorrad days 2017

Otvorena – značilo je da je poteklo pivo, raspaljeni roštilji i započeta priča bez kraja i početka, ona o strasti prema motociklima.

Na odmor smo otišli ispraćeni ritmičnim zvucima benda koji je nastupao u party šatoru.

Novi dan i nova avantura. Jedva smo dočekali da u novinarskom centru preuzmemo motor koji smo odabrali za test .

auto magazin srbija bmw motorrad days 2017

Još od predstavljanja osnovne verzije „BMW R najn T“, poželeli smo da isprobamo ovaj motocikl, a onda su stigle i verzije „urban“, „GS“, a kao noviteti za ovu sezonu i „rejs“ i „pjur“.

Dileme nije bilo, „R najn T rejser“ je pravi motor za nas. Odabir je bio pun pogodak. Iako ovaj model ima isti motor kao „R 1200R“ kojim smo se i zaputili na ovo putovanje, karakter im je sasvim drugačiji, a ime „trkač“ u potpunosti opravdano bez obzira što ima i 15 „konja“ manje.

Ali da krenemo od početka. Retro dizajn korene vuče iz sedamdesetih godina prošlog veka.

Takozvani „bulit“ prednji deo, jedno sedište sa poklopcem ispod kog se ne krije suvozačevo sedište, okrugli instrumenti, spušteni volan i lako nagnuti položaj vozača vratili su nas u vreme našeg detinjstva.

auto magazin srbija bmw motorrad days 2017

Ipak, ovo je sada vrlo savremen motor. Vožnja po krivudavim alpskim putevima bila je pravo zadovoljstvo.

Lakoća sa kojom se motor obara u krivinama, brzina kojom se „rejser“ odaziva na komandu ručice gasa i snaga kojom raspolaže u niskim obrtajima potpuno nas je opčinila.

Fabrika deklariše maksimalnu brzinu veću od 200 km/h, koju zbog konfiguracije terena nismo uspeli da isprobamo, ali po svemu onome što nam je „R najn T rejser“ pokazao tokom ove vožnje odlučili smo da im poverujemo.

Rastanak od ovog motora nije značio i kraj uzbuđenjima drugog dana.

auto magazin srbija bmw motorrad days 2017

Program je bio prepun zanimljivih dešavanja; organizovan je drift šou koji je priredio Ricman Motors (Ritzmann Motors) uz nastup dvoje akrobatskih vozača motora, Sare Lezito (Darah Lezito) i Matija Grifina (Mattie Griffin), zati neviđena vožnja četvoro akrobata po „zidu smrti“ koji datira iz 1928. godine na originalnim „BMW R25“ motorima iz 1950.

Sledilo je obilazak oldajmera i kastom motocikala, a onda i razmena utisaka sa kolegama iz Španije, Rusije, Filipina, uz pivo i bavarske kobasice…

Narednog dana, sunčano jutro nije nagoveštavalo kakav nas dan čeka. Dok smo sedeli na terasi našeg hotela i uživali u pogledu na jezero, odlučujemo da do Minhena idemo dužim putem, preko Austrije.

auto magazin srbija bmw motorrad days 2017

Pre toga smo rešili da se još malo provozamo po okolini. To je bila prilika da „R 1200R“ testiramo na magistrali. Alpski putevi obiluju krivinama koje naš motor odlično slaže.

Ergonomija je podešena za duga putovanja, a kabasti koferi ni malo ne utiču na ponašanje motora, čak ni pri vrlo oštrim i brzim ulascima u krivinu.

Kako je ovo ipak magistralni put, te brzina nije velika, potrošnja se bitno smanjila u odnosu na vožnju po auto-putu i iznosila je oko četiri litra na 100 pređenih kilometara.

Ponovo se vraćamo u Garmiš pakujemo strvari i u trenutku kada smo startovali motor počinje kiša. Kišno odelo nemamo. Početnička greška.

auto magazin srbija bmw motorrad days 2017

U početku smo vozili u „rejn“modu kada motor promeni odziv na komandu gasa, smanji snagu, i ASC sistem odnosno automatsku kontrolu stabilnosti prilagodi slizavoj podlozi.

Međutim, u nekom trenutku shvatamo da je nase krstarenje po Alpima predugo trajalo i da postoji mogućnost da zakasnimo na avion. Vraćamo podešavanja u „roud“ i dodajemo gas.

Elektronski sistemi odrično odrađuju svoj posao, Brembo kočnice i ABS savršeno rade, pa nas ovaj roudster pri prosečnoj brzini od 160 km/h i solidnom pljusku, bezbedno vraća na destinaciju sa koje smo počeli ovu avanturu.

Nismo stigli da se presvučemo u „civilnu“ odeću pa smo u avion utrčali u prilično natopljenom odelu. Uostalom, kakva bi ovo avantura bila da je bilo drugačije?

Snovi na visini

Onim posetiocima kojima udoban krevet nije neophodan, već im je dovoljna vreća i šator, obezbeđeno je spavanje u velikom kampu. Ali, BMW ne bi io to što jeste da ne ponudi i premijum verziju – sa spavanjem na visokom položaju. Za to je bio zadužen „mini kantrimen“ sa šatorom na krovu.

Dama iz snova

Navikli smo da domaćini velikih moto skupova prirede atraktivan program sa akrobatskim vozačima. Međutim, BMW je otišao korak dalje. Doveli su najbolju na svetu! Mlada Francuskinja Sara Lezito nas je u potpunosti očarala, ne samo svojim izgledom, već neverovatnom vožnjom koja je sve prisutne ostavila bez daha.

BMW R 1200R
Motor: dvocilindrični, četvorotaktni, hlađenje kombinacijom vazduha i vode, 1170 ccm
Snaga: 125 KS (90 kW) pri 7.750
Max. obrtni moment: 125Nm pri 6.500 o/min o/min
Menjač: manuelni šest brzina;
Dimenzije: 2165x880x1300
Visina sedišta: 760-820 mm
Masa: 218 kg
Pneumatici: 120/70 R17 napred, 180/55 R17 nazad
Kočnice: dvostruki plivajući disk 320 mm sa četvoroklipnim radijalnim čeljustima napred, disk 276 mm sa dvostrukim plivajućim čeljustima nazad

BMW R nine T Racer
Snaga: 110 KS (81 kW) pri 7.750
Max. obrtni moment: 116 Nm pri 6.000 o/min o/min
Menjač: manuelni šest brzina
Dimenzije: 2105x920x1105
Visina sedišta: 805 mm
Masa: 220 kg
Pneumatici: 120/70 R17 napred, 180/55 R17 nazad
Kočnice: dvostruki disk 320 mm sa četvoroklipnim čeljustima napred, disk 265 mm sa dvostrukim plivajućim čeljustima nazad